Pilot Project: analysis, development and projection
DOI:
https://doi.org/10.18537/est.v003.n004.04Abstract
Since the introduction of ICT in architecture and teaching, pedagogies of education have faced their learning paradigms change. Institutes of higher education have folded to this motion and have undergone a process of change by implementing multimedia elements in their subjects. Through the pilot project educational videos that aim to meet the highest standards of educational videos described by Van Dam have been developed. The project expects to generate educational videos for different departments of the Faculty of Architecture, which will be delivered promptly to teachers.
Keywords: Pedagogy, video, architecture, Cuenca, Ecuador.
Downloads
References
Bravo Ramos, J. L. (2000). "El video educativo". Madrid: ICE de la Universidad Politécnica de Madrid 3.
Burga, E. (2003). Procesos de aprendizaje en la formacion docente. Cómo estamos formando a los docentes en America Latina.
Díaz, M. (2006). Metodologías de enseñanza y aprendizaje para el desarrollo de competencias. Orientaciones para el profesorado universitario ante el espacio europeo de eduación superior. Red de Revistas Científicas de América Latina El Caribe, España y Portugal , 230.
Domínguez Noreira, S. (2009). Video digital interactivo educativo multidispositivo. Extremadura: Grupo Gexcall (Universidad de Extremadura).
Erazo, E., & Sánchez, P. (2013). "Incidencia de medios de expresión digital en formación de arquitectos y arquitectas". Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud (769-781).
Freire, P. (1997). Pedagogía de la autonomía. México: Siglo XXI.
Gros, B. (2004). "De cómo la tecnología no logra integrarse en la escula a menos que... cambien la escuela". Jornada Espiral .
Gutiérrez de Rueda García, M., Pérez de Lama Halcón, J., Olmo Bordallo, J., & Sánchez Laulhé Sánchez de Cos, J. (2012). Incorporación del diseño y fabricación digital a la arquitectura: Docencia y práctica profesional. Jornadas Internacionales sobre Investigación en Arquitectura y Urbanismo.
Hernández, María y Aurora Martínez (2006). Investigación como estrategia de aprendizaje. Gualajara, Jalisco.
Kolarevic, B. (2001). "Digital Fabrication: Manufacturing Architecture in the infromation Age". En B. Kolarevic, ACADIA (pp. 268-277), Pennsylvania.
Las Nuevas Tecnologías y la Infancia
Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento 1-12. "El uso educativo de las aulas virtuales emergentes en la educación superior". Noviembre, 2005.
Sancho, Teresa y Federico Borges (2011). “El aprendizaje en un entorno visual y su protagonista, el estudiante”. En: Educación y retos de la educación virtual: Construyendo el e-learning del siglo XXI, Bergoña Gros ed., Barcelona: Editorial UOC.
Schmidt, M. (1987). Cine y video educativo.
Un panora multimedia en la educación (2012)
UNESCO (1998)."Los docentes y la enseñanza en el mundo de mutación". Informe mundial sobre la educación, 1998 (p. 174). Madrid: Santillana.
Van Dam, Nick (2003). “The e-learning field book: Implementation lessons and case studies from companies that are making e-learning work”, McGraw-Hill Trade, New FEM: Revista de la Fundación Educación Médica (versión impresa ISSN 2014-9832).
Wiley, II, D. (2000). Learning object design and sequencing theory. Brigham.
Van Dam, Nick (2003). “The e-learning field book: Implementation lessons and case studies from companies that are making e-learning work”, McGraw-Hill Trade, New FEM: Revista de la Fundación Educación Médica (versión impresa ISSN 2014-9832).
4ª Jornadas Internacionales sobre Investigación en Arquitectura y Urbanismo (2012). “Incorporación del diseño y fabricación digital a la arquitectura: docencia y práctica profesional” 4IAU
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Journal declines any responsibility for possible conflicts derived from the authorship of the works that are published in it.
The University of Cuenca in Ecuador conserves the patrimonial rights (copyright) of the published works and will favor the reuse of the same ones, these can be: copy, use, diffuse, transmit and expose publicly.
Unless otherwise indicated, all contents of the electronic edition are distributed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.