Notes of methodology and experience in the treatment ecuadorian music in teaching in Quito
DOI:
https://doi.org/10.18537/ripa.01.02Abstract
The lack of a system and a dosage of Ecuadorian teaching music conservatories in the country, from the initial course, is a problem that is currently in effect. This article attempts to resolve this situation through a proposed approach to all subject matters that the curriculum of state conservatories in the levels of basic, high school and higher plus a dosage for each course of the music and of course reading methodological from the experience of the author in conservatories in the city of Quito and the application of a method of studying Cuban rhythms in teaching music theory at conservatories of Havana suggestions in which he served for 30 years.
KEY WORDS: ecuadorian music, knowledge, conservatories, methodology, dosageDownloads
References
Diccionario esencial de la lengua española (2006), Real Academia Española. Espasa Calpe, Madrid, España.
Eco, Umberto (1998). Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura. GEDISA S. A. Barcelona, España
Guerrero González, Pablo (2004-2005). Enciclopedia de la música ecuatoriana. CONMÚSICA y Archivo Sonoro de la Música Ecuatoriana: 1462-1470.
Hernández Sampieri, Roberto. Fernández, Collado Carlos. Pilar Baptista, Lucio (2010). Metodología de la investigación, 5ta Edición. The McGraw-Hill Companies, Inc. D. F. México.
Kovalenko, Natalia. (2005). Música maravillosa. Ediciones Mozarte. 2ª edición. Quito. Ecuador.
Pucha Sivisapa, José Aníbal (2013). “Elaboración de un Texto de Solfeo sustentado en ritmos ecuatorianos, para el primer año del nivel técnico del Conservatorio Salvador Bustamante Celi de Loja”. Tesis de Maestría. Universidad de Cuenca.
Villarina Jusino, Ángel R. (s/f). El currículo orientado al desarrollo humano integral. Universidad de Puerto Rico.
Wong Ketty (2013). La Música Nacional: Identidad, Mestizaje y Migración en el Ecuador. Casa de la Cultura Ecuatoriana Benjamín Carrión. Quito, Ecuador.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 REVISTA DE INVESTIGACIÓN Y PEDAGOGÍA DEL ARTE

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.







