International videodance butoh exhibition: aesthetics and dispositive

Authors

  • Mariuxi Alexandra Ávila Manrique ThAMÉ Teatro y Cerros Vivos

DOI:

https://doi.org/10.18537/ripa.02.07

Abstract

This article reviews the realization of the butoh videodanza show that since 2014 begins ThAMÉ Teatro to reflect its relevance in current artistic practices. In the first part, an aesthetic analysis is carried out through the search for an interdisciplinary language between video and butoh dance. As second part, the sample is analyzed as an “art device” using the Foucault approach.

Keywords: art dispositive, videodanza, butoh

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dubois, Phillppe (2001). Video, Cine, Godard. Buenos Aires. Libros del Rojas.

Dallo, N. S. (202). Notas sobre el uso del concepto de dispositivo. Espiral, Estudios sobre Estado y Sociedad, XIX(54).

Di Bella, D. (2006). La obra-dispositivo de arte. Reflexión Académica en Diseño y Comunicación, VII(7), 66-69.

García, L. (2011). ¿Qué es un dispositivo? Foucault, Deleuze y Agamben. A Parte Rei(74), 1-8.

Gadamer, Hans-Georg (1991). La actualidad de lo bello. Barcelona. Ediciones Paidós.

Soler, J. (2008). Butoh (1959-2009) Medio siglo de rebelión de la danza. Acotaciones(20), 23-58.

Published

2017-06-07

Issue

Section

ARTÍCULOS