International videodance butoh exhibition: aesthetics and dispositive
DOI:
https://doi.org/10.18537/ripa.02.07Abstract
This article reviews the realization of the butoh videodanza show that since 2014 begins ThAMÉ Teatro to reflect its relevance in current artistic practices. In the first part, an aesthetic analysis is carried out through the search for an interdisciplinary language between video and butoh dance. As second part, the sample is analyzed as an “art device” using the Foucault approach.
Keywords: art dispositive, videodanza, butoh
Downloads
Download data is not yet available.
References
Dubois, Phillppe (2001). Video, Cine, Godard. Buenos Aires. Libros del Rojas.
Dallo, N. S. (202). Notas sobre el uso del concepto de dispositivo. Espiral, Estudios sobre Estado y Sociedad, XIX(54).
Di Bella, D. (2006). La obra-dispositivo de arte. Reflexión Académica en Diseño y Comunicación, VII(7), 66-69.
García, L. (2011). ¿Qué es un dispositivo? Foucault, Deleuze y Agamben. A Parte Rei(74), 1-8.
Gadamer, Hans-Georg (1991). La actualidad de lo bello. Barcelona. Ediciones Paidós.
Soler, J. (2008). Butoh (1959-2009) Medio siglo de rebelión de la danza. Acotaciones(20), 23-58.
Dallo, N. S. (202). Notas sobre el uso del concepto de dispositivo. Espiral, Estudios sobre Estado y Sociedad, XIX(54).
Di Bella, D. (2006). La obra-dispositivo de arte. Reflexión Académica en Diseño y Comunicación, VII(7), 66-69.
García, L. (2011). ¿Qué es un dispositivo? Foucault, Deleuze y Agamben. A Parte Rei(74), 1-8.
Gadamer, Hans-Georg (1991). La actualidad de lo bello. Barcelona. Ediciones Paidós.
Soler, J. (2008). Butoh (1959-2009) Medio siglo de rebelión de la danza. Acotaciones(20), 23-58.
Published
2017-06-07
Issue
Section
ARTÍCULOS
License
Copyright (c) 2017 Revista de Investigación y Pedagogía del Arte

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.







