"Professor is the one who teaches beyond technique": interview with Ecuadorian artist Julio Mosquera

Authors

  • Hugo Juan Gutiérrez-Yerovi Universidad de Cuenca

DOI:

https://doi.org/10.18537/ripa.06.04

Keywords:

Julio Mosquera, Ecuadorian art, Ecuadorian drawing, teaching of drawing, teaching-learning of drawing

Abstract

Julio Mosquera is an Ecuadorian plastic artist who has been interviewed numerous times. However, on this occasion we wanted to focus attention on didactic issues, and the artist makes his contribution to the teaching-learning process of drawing as an artistic discipline. For the first time, it is possible to systematize a group of criteria that start from Mosquera's experience as a student and is enriched with that of a teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castro, Paúl (2015): Julio Mosquera: artista plástico (entrevista; 20 de junio de 2015)), véase https://www.youtube.com/watch?v=Tqh7hYEqMcY&t=304s&fbclid=IwAR3iiES6gWTVGcilkyNVMhphHpyH-T3w-ei1HPzl2G2POzYx6qMmWudVFpU

Julio Mosquera (2007): Diccionario para simios, Facultad de Artes de la Universidad de Cuenca, Cuenca.

Julio Mosquera (2012): Pornógrafo, Facultad de Artes de la Universidad de Cuenca, Cuenca.

Julio Mosquera (2014): Estética de la curiosidad, Facultad de Artes de la Universidad de Cuenca, Cuenca.

Moya Méndez, Misael (2018): Investigación y escritura en el ámbito de las artes. Notas para un libro de texto, Facultad de Artes, Universidad de Cuenca, Cuenca.

Rojas, Carlos (2007): “Sexualidades en la obra de Julio Mosquera”, en Julio Mosquera: Diccionario para simios, Universidad de Cuenca, Cuenca.

Published

2019-07-04

Issue

Section

ARTÍCULOS