Learning music and becoming a professional musician

Authors

  • Fidel Vargas Villalba Universidad de las Américas, Quito

Keywords:

learning, music, training, professional

Abstract

"Rethinking the design starts with the teacher. We teach according to how we are "(Blackshields 2016). The constant social transformations, the capitalist mode of production and the technological advances that occur today provides the need to rethink the musical education and professional training. This article analyzes the situation of the student and if he is ready to face the present time changes. A contextual analysis is developed on the pedagogical tools in the learning of music, determines a contribution to the education professional in improving and updating the teaching practice in order to understand the work environment, the reality and at the same time make decisions relevant for the benefit of the student. Finally, the importance of giving value to music education and the constant updating of knowledge is established.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguilera, M. Comunicación y música I. Lenguaje y medios. Barcelona, España: UOC, 2008.

Blackshields, D. Aprendizaje integrado: Investigaciones internacionales y casos prácticos. Madrid, España: Narcea, 2016.

Castro, M. Música Para Todos: Una Introducción Al Estudio de la Música. Costa Rica, 2003.

Cremades, R. et. al. Estilo musical y curriculum en la Enseñanza Secundaria Obligatoria. San Vicente: Club Universitario, 2013.

Giráldez, A. et al. Música. Complementos de formación disciplinar. Madrid, España: GRAO, 2010.

Giráldez, A. Internet y educación musical. GRAO, 2009.

Lines, D. La educación musical para el nuevo milenio: El futuro de la teoría y la práctica de la enseñanza y el aprendizaje de la música. Madrid, España: Morata, 2009.

Pérez, C. «ROCK Y MODERNIDAD. El rock como campo de producció cultural a través del caso de los Kinks.» s.f. https://www.google.com.ec/?gfe_rd=cr&ei=OepIWZLYCqex8wfFo7RQ#q=La+musica+rock+pop+en+la+modernidad (último acceso: 2 de 05 de 2017).

Tejedor, R. Cuerpo de maestros. Educación Musical. Temario. Madrid, España: CEP, 2017.

UNESCO. «World Data on Education Données mondiales de l éducation. Datos Mundiales de Educación.» Julio de 2011. http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdf-versions/Ecuador.pdf (último acceso: 28 de noviembre de 2017).

Zaragoza, J. Didáctica de la música en la educación secundaria: Competencias docentes y aprendizaje. Madrid, España: Grao, 2009.

Published

2018-01-05

Issue

Section

ARTÍCULOS