Rhythmic-melodic pedagodical guide for the development of jazz time feel in university students
DOI:
https://doi.org/10.18537/ripa.03.07Abstract
In the present work we try to understand the Jazz time feel, by means of a didactic guide that involves activities in the teaching-learning process based on the imitation, the analysis and interpretation of the different genres. In order to contribute to teachers within the teaching didactic process and, on the other hand, the musical development of the students in the interpretative performance, by means of the voice and the corporal expression (independence of palms and feet) that then it can be applied in the development of its performance.
KEY WORDS: Didactic guide, Rhythmic and melody, jazz, Time feel.
Downloads
References
Hernández, F. (2015). Los métodos de enseñanza de lenguas y teorías del aprendizaje. Pinar del Río: Universidad de Pinar del Rio. Consultado el 15 de diciembre del 2016 en http://encuentrojournal.org/textos/11.15.pdf
Holguín, P. (2008). Métodos de análisis estético: el problema de la objetividad y subjetividad en la estética musical. Universidad pedagógica y tecnológica de Colombia. Consultado el 15 de diciembre del 2016 en http://www.saccom.org.ar/2008_reunion7/actas/29.Holguin_Tobar.pdf
Gil, P. (2010). Estudio del ritmo, melodía y armonía del jazz en composición arreglos e improvisaciones de Edward Simon. Universidad Simón Bolívar. Consultado el 16 de diciembre del 2016 en http://159.90.80.55/tesis/000152072.pdf
Real Academia Española. Diccionario de la lengua Española. Consultado el 15 de diciembre del 2016 en http://www.rae.es/
Schinca, M. (2014). El enfoque de la enseñanza del movimiento según el Método Schinca: El proceso de la expresión. Consultado el 15 de diciembre del 2016 http://www.resad.com/Acotaciones/index.php/ACT/article/view/40/100
Zomosa, H. Semántica, Música, Arte. Universidad de Buenos Aires. Consultado el 16 de diciembre del 2016 en http://www.philosophica.ucv.cl/zomosa22.pdf
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación y Pedagogía del Arte

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.







