Choral activity, as an artistic and social manifestation in Guayaquil: need for its expansion
DOI:
https://doi.org/10.18537/ripa.13.07Keywords:
choral singing, artistic expression, education, social developmentAbstract
Choral singing not only contributes to the formation of a musician, it is necessary to highlight the contribution of this artistic expression to the "social, affective, emotional development of the human being and to the conservation of the musical genres of the people". The present work intends to expose the contributions of this musical practice to a group; how in Guayaquil there is a need for expansion and academic training in this area, for the benefit of society in general.
Downloads
References
Bohlin, F. (1993). Investigaciones sobre el canto coral. Revista de musicología. España.
Brünner, M. (2009). Formación de coros escolares. Madrid, España: Euphonía Ediciones.
Carbonelli Guberna, J. (2003). Aportaciones al estudio de la sociabilidad coral en la España contemporánea. Hispania: Revista española de historia. España.
Cisneros, M. (2005). Sociedad y Cultura. Diccionario crítico de Ciencias Sociales. Buenos Aires, Argentina.
Ferrer, M (2009). El canto coral y las orquestas infantiles, una educación en valores. Madrid, España: Euphonía Ediciones.
Ministerio de Educación. (2010). Educación Cultural y Artística. Ecuador.
Ministerio de Educación. (2010). Programación curricular anual. Ecuador.
Touriñán, J. (2010). La música como ámbito de educación. Teoría de la educación. Revista interuniversitaria. Madrid, España.
Tobón, S. (2013). Formación integral y competencias. Pensamiento complejo, currículo, didáctica y evaluación. Bogotá, Colombia: Ecoe Ediciones.
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.







