Heterogeneity in the contemporary creative process of action art: creative openness linking art and life
DOI:
https://doi.org/10.18537/tria.11.01.07Abstract
The ease of access to information through the media in the era of digital technology, in which we find ourselves, has repercussions on the expressive modes in the different arts. We see in this way how different components, corresponding to varied artistic disciplines, enter into action art without any limits, and in the same way, action enters to participate in the different arts, as a point of expressive support or as a central axis.
In this way, a creative synergy is created in the arts, blurring the limits between the different disciplines, where processes of heterogeneous character are highlighted, unclassifiable within a defined artistic practice, hence the heterogeneity in art, in connection with the context, enters directly to participate in life from the creative openness of our contemporaneity.
Keywords: art, life, action, heterogeneity.
Downloads
References
Barthes, R. (2006). La cámara lúcida. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica, S.A.
Ber, A. (1917) Panorama Errante. El caso del Periodista Español. Historias, Cuentos y Leyendas. Biblioteca Nacional de España, pp. 60-61. [en línea] [Fecha de consulta: 12 de mayo de 2021]. Disponible en: http://bdh.bne.es/bnesearch/CompleteSearch.do?field=todos&text=Ber&showYearItems=&exact=on&textH=&advanced=false&completeText=&pageSize=1&pageSizeAbrv=30&pageNumber=2
Del Río-Almagro, A. (2013) LIVE ART: cuerpo, acción y repercusión en el proceso transdisciplinar. Revistas Científicas Complutenses. Arte, Individuo y Sociedad, 25 (3), pp. 424-439. [en línea]. [Fecha de consulta: 11 de mayo de 2021]. Recuperado de: http://revistas.ucm.es/index.php/ARIS/article/view/39524/40669
Goldberg, R. (2001). La performance du futurisme à nos jours. Paris: Editions Thames & Hudson.
Dewey, J. (2008). El arte como experiencia. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica, S.A.
Feuillie, N. (2002). FLUXUS DIXIT. Une anthologie Vol. I. Francia : Les presses du réel.
Fromm, E. (1959). El arte de amar. Ediciones Paidós Ibérica S.A., 1959, p. 85.
Kaprow, Allan. (2016). Entre el arte y la vida. Ensayos sobre el Happening. Barcelona: Alpha Decay, S.A.
Keidan, L. (2012). Live Art. O que è Live Art? Periódico Permanente, 01 (01). [en línea]. [Fecha de consulta: 18 de mayo de 2021]. Recuperado de http://www.forumpermanente.org/revista/edicao-0/textos/liveart
Lev, M. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica, S.A.
Lussac, O. (2010). Fluxus et la musique. Francia: Les presses du réel.
Melchizedek, D. (2014). El Antiguo secreto de la Flor de la Vida. Volumen I. EE. UU: Light thechnology Publishing.
McLuhan. Q. (1969). El medio es el mensaje. Un inventario de medios. Buenos Aires: Editorial Paidós. S.A.
Sofaer, J. (2002). What is Live Art? [en línea]. [Fecha de consulta: 10 de mayo de 2021]. Recuperado de: http://www.joshuasofaer.com/2011/06/what-is-live-art/
Virno, P. (2003). La gramática de la multitud. Madrid: Editorial Traficantes de sueños.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
