Professional strategies of social work for educational inclusion at the University of Cuenca

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18537/iuris.19.02.05

Keywords:

inclusion, diversity, policies, opportunity, permanence

Abstract

The report outlines the actions carried out at the University of Cuenca through the Social Work area of the University Welfare Unit from 2015 to 2019. These actions have focused on ensuring rights and social inclusion, addressing these aspects from both social and educational perspectives.
The report details how laws, norms, and inclusive policies have been operationalized to develop professional intervention strategies that promote the full participation of the academic community, families, and students with disabilities. The goal is to provide training and capacity development in an appropriate
environment, tackling the challenge of achieving quality, equity, and respect for diversity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chiroleu, A. (2009) La inclusión en la educación superior como política pública: tres experiencias en América Latina. Revista Iberoamericana de Educación. n.º 48/5. https://rieoei.org/historico/deloslectores/2740Chiroleu.pdf

Constitución de la República del Ecuador (2008). Gaceta Constituyente, publicación oficial de la asamblea constituyente. https://www.cec-epn.edu.ec/wp-content/uploads/2016/03/Constitucion.pdf

Duque, V. (2013). Metodologías de intervención social. Palimpsestos de los modelos en Trabajo Social.Modulo I (2011). Curso de “Educación Inclusiva y Especial”. Texto: Educación Inclusiva y Especial. Editorial Ecuador, Quito.

Módulo II (2011). Curso de “Educación Inclusiva y Especial”. Respuestas a las necesidades educativas especiales. Editorial Ecuador, Quito.

Sartu-Álava Asociación (2011). Tendencias sociales e inclusión social. Universidad de Cuenca (2017). Instructivo que regula el proceso de Inclusión Educativa en la Universidad de Cuenca.

Published

2024-07-20

How to Cite

Nivelo Andrade, E. (2024). Professional strategies of social work for educational inclusion at the University of Cuenca. Revista Iuris, 19(2), 101–106. https://doi.org/10.18537/iuris.19.02.05

Issue

Section

Artículos de investigación (Tema Central)