Deconstructing sense in the perception of art, study for plastic proposal deconstruction
DOI:
https://doi.org/10.18537/puc.28.05Keywords:
deconstruction, fragmentation, plastic art, speech.Abstract
This article aims to make an analysis of the deconstruction of the senses in artistic perception, in order to provide a plastic proposal of the author of this work. To carry out the study, first the theory expressed by Derrida, the same which is based precisely on sensory deconstruction and its relationship with the visual arts will be addressed. The functions that the speech attributed to the senses, and finally a plastic proposals, based on the deconstruction of various objects will be presented then will question.
Downloads
References
Conte, Rafael; Catejón, Encarna. (1987). Paul Valery “Introducción al método de Leonardo da Vinci”. En escritos sobre Leonardo Da Vinci trad. Madrid: Visor.
Almela, J. (1969). Los Sentidos de Lowenstein Otto. México D. F.: Fondo de Cultura Económica.
Brunnette, P., & Wills, D. (1990). Las artes espaciales. Una entrevista con Jacques Derrida. Acción Paralela .
De Santiago, L. (1995). J. Derrida: la estrategia de la deconstrucción. Conferencia pronunciada en el Colegio de Arquitectos de Málaga. Málaga, España: Universidad de Málaga.
Ferrater, F. (2001). Diccionario de Filosofía. Barcelona, España: Ariel S. A.
Gómez, R. (2001). Análisis de la imagen, estética audiovisual. Madrid: Ediciones del Laberinto.
Houghman, P. (2007). Atlas del Cuerpo, la Mente y el Espíritu. China: RBA Integral.
Krieger, P. (2004). La decosntrucción de Jacques Derrida (1930-2004). Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas, 26 (84), 179-188.
Marinkovich, J. (1999). El análisis del discurso y la intertextualidad. Recuperado el febrero de 2016, de http://www.boletinfilologia.uchile.cl/index.php/BDF/article/viewFile/21478/22776
Martí, M. (2012). Homogeneidad y Heterogeneidad del sentido, el caso del como. Recuperado el febrero de 2016, de http://e-spacio.uned.es/fez/eserv/bibliuned:Epos-78F6F2F4-DFF2-5F0E-AFF1-A27B22BE8C5F/Documento.pdf
Oliveras, E. (2006). Estética: La Cuestión del Arte. Buenos Aires: Ariel Filosofía.
O’bryen, R. (2011). Macondo vs. McOndo. Recuperado el febrero de 2016, de http://storiesfromperu.com/news/macondo-vs-mcondo/
Rojas, C. (2016). Teoría de la imagen. Recuperado el febrero de 2016, de http://esteticascanibales.blogspot.com/
Santos, J. (2013). Cruzar las Miradas: Jacques Derrida y Jean-Luc Nancy. Recuperado el febrero de 2016, de http://www.nancytropias.es/
resources/Cruzar_las_Miradas.pdf
Toro, D. t. (2004). Revolución en el arte. Buenos Aires: Edasha.
Vázquez, A. (octubre de 2010). La moda en la posmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion. Recuperado el 2016 de febrero, de http://arteaisthesis.blogspot.com/2010/10/la-moda-enla-posmodernidad.html
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Geovanny Calle Bustos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright © Autors.

You are free to:
![]() |
Share — copy and redistribute the material in any medium or format |
![]() |
Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially. |
Under the following conditions:
![]() |
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the licence, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licenser endorses you or your use. |
| NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes. | |
| ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original. |
| No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the licence permits. |












