World, education and art: a transdisciplinary laboratory

Authors

  • Julián Martínez-Santana

DOI:

https://doi.org/10.18537/ripa.10.01

Abstract

The purpose of this article is to expose roughly what is a Transdisciplinary Laboratory in the field of arts about. Similarly it arises the link between pedagogy and the idea of the classroom as a place of experimentation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abad, J. (2009). Usos y funciones de las artes en la educación y el desarrollo humano, en Jiménez, L; Imanol, A. & Pimentel, L. (2009). Educación artística, cultura y ciudadanía, Madrid: OEI.

Aguirre, I. (2009). Culturas juveniles y ambientes escolares, en Jiménez, L; Imanol, A. & Pimentel, L. (2009). Educación artística, cultura y ciudadanía, Madrid: OEI.

Husserl, E. (1913). Ideas relativas a una fenomenología pura y una filosofía fenomenológica (2013 ed.) México: FCE.

Moya, M. (2019). Contribución teórico-metodológica a la praxis de la investigación-creación en las artes. Islas (192), Universidad Central de Las Villas, http://islas.uclv.edu.cu/index.php/islas/article/view/1155

Moya, M. (2019). La crítica genética como metodología para la documentación narrativa de producciones artísticas. Tsantsa (7), Universidad de Cuenca, https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/tsantsa/article/view/2914

Perls, F. (1977). Sueños y existencia (2008 ed.). Santiago de Chile: Cuatro Vientos.

Published

2021-07-05

Issue

Section

ARTÍCULOS