Comprensión lectora y elaboración de resúmenes

Authors

  • Sandra Guerrero Martínez

DOI:

https://doi.org/10.18537/puc.27.21

Keywords:

Reading, writing, abstracts, diagrams

Abstract

ENES reveals a huge deficit in reading and writing; UCG gives Lengua I, with emphasis in reading comprehension to write efficient abstracts. The theoretical framework includes Delors Constructionism, Zubiría Samper New School, Tobón Quality Pliticas in Higher Education. The academic comunication as a construction between the reading and the understood by the student is the plus of this subject.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dente, L. & Brener, G. (2011). “Jóvenes y escuela: con estos pibes sí se puede”. En S. y. Finocchio, Saberes y prácticas escolares. Rosa-rio: Homo Sapiens Ediciones.

Ministerio de Educación (2013). “Rueda de prensa”. Recuperado de http://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2013/01/RUEDA_DE_PRENSA_SENESCYT.pdfFoster, R. (2011). “Los tejidos de la experiencia”. En C. y. Skliar, Expe-riencia y alteridad en educación. Rosario: Homo Sapiens Edi-ciones.

Monje Margeli, P. (s.f.). “La lectura y la escritura en la escuela prima-ria”. En Revista Interuniversitaria de formación del profesora-do, (18), pp. 75-82. Recuperado de http://w.aufop.com/aufop/uploaded_files/articulos/1273155388.pdf

Romero, J. C. (2011). “La adquisición del lenguaje y la noción de la rea-lidad”. En Revista de Psicología de la Universidad de Chile, 8 (1), pp. 33-41.

Skliar, C. (2011). Expriencia y alteridad en la educación. Santa Fe: Homo Sapiens Ediciones.

Tobón, S. (2006). Competencias en la Educación Superior, políticas ha-cia la calidad. Bogotá: Ecoe Ediciones.

Zabalza, M. A. (2012). Innovación y cambio en las instituciones educati-vas. Rosario: Homo Sapiens Ediciones.

Zubiría Samper, J. D. (2001). De la Escuela Nueva al Constructivismo, un análisis crítico. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio.

Published

2016-11-28

How to Cite

Guerrero Martínez, S. (2016). Comprensión lectora y elaboración de resúmenes. Revista Pucara, 1(27), 253–260. https://doi.org/10.18537/puc.27.21