The development of phonological awareness skills at an early age: Literature review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18537/puc.32.01.07

Keywords:

conciencia fonológica, niños, edades tempranas, lectura, escritura

Abstract

The development of phonological awareness skills at an early age is a fundamental predictor of learning to read and write. The present literature review aimed at providing a general overview about the importance of the phonological awareness development at an early age. In order to do this, relevant literature on phonological awareness skills of children aged four- to six-year-old was collected, analyzed and discussed. The results of correlational and intervention studies described indicate that the stimulation and development of phonological awareness skills at an early age is positively related to the learning of reading and writing.

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Author Biography

Gina Catalina Bojorque, Universidad de Cuenca

Gina Bojorque obtuvo el título de Doctorado en Ciencias de la Educación en la Universidad Católica de Lovaina (KU Leuven), Bélgica. Es docente-investigadora de la Facultad de Filosofía de la Universidad de Cuenca. Sus principales intereses en investigación se centran en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas y de la lectura y escritura durante la etapa preescolar. Ha dirigido varios proyectos de investigación y es autora de diversos artículos científicos publicados en revistas nacionales e internacionales.

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Published

2021-12-20

How to Cite

Parra Bravo, P., & Bojorque, G. C. (2021). The development of phonological awareness skills at an early age: Literature review. Revista Pucara, 1(32), 139–160. https://doi.org/10.18537/puc.32.01.07