A multimedia panorama in education

Authors

  • Emilia Durán Carrasco Universidad de Cuenca
  • Carla Flores García Universidad de Cuenca
  • Karla Galarza Galindo Universidad de Cuenca
  • Mateo Neira Álvarez Universidad de Cuenca
  • Paola Urgilés Verdugo Universidad de Cuenca
  • Natalia Vanegas Cedillo Universidad de Cuenca

DOI:

https://doi.org/10.18537/est.v002.n002.09

Abstract

Due to current realities and the changes that are advertised in the new
Higher Education Act, including the requirement regarding the use of
time and university resources, have been possible to begin a research project
that aims to implement digital media as a complement to education,
with the purpose of bringing the best for academic progress.
The project focuses on the Chair of Digital Expression, at the Faculty
of Architecture and Urbanism of the University of Cuenca, where it has
been necessary to delve into concepts that serve as the basis for a correct
architectural representation.
Afterwards, the epistemological basis, application and results expected
from the project.

Keywords: Digital expression, higher education, architecture, Cuenca,
Ecuador.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Emilia Durán Carrasco, Universidad de Cuenca

Architect

Carla Flores García, Universidad de Cuenca

Architect

Karla Galarza Galindo, Universidad de Cuenca

Architect

Mateo Neira Álvarez, Universidad de Cuenca

Architect

Paola Urgilés Verdugo, Universidad de Cuenca

Architect

Natalia Vanegas Cedillo, Universidad de Cuenca

Architect

References

De la Puente, José (1996). Arquitectura y realidad virtual. Barcelona: J.M.P. Matotell.

Dollens, Dennis (2002). De lo digital a lo analógico. 1ra. Ed. Barcelona: Gustavo Gili.

Gómez-Blanco Pontes, Antonio (2008). Propedéutica para un análisis documental del dibujo de arquitectura. 1ra. ed. Granada: Editorial Universidad de Granada.

Gutiérrez, Alfonso (1997). Educación Multimedia y Nuevas Tecnologías. 1ª. ed. Madrid: Ediciones de la Torre.

Laborí de la Nuez, Bárbara (2001). Estrategias educativas para el uso de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación.

Mayer, R. E., J. Heiser y S. Lonn (2001). “Cognitive constraints on multimedia learning: When presenting more material results in less understanding”. Journal of Educational Psychology 93(1).

Montagu, Arturo, Diego Pimentel, Martín Groisman (2004). Cultura Digital, Comunicación y Sociedad.1ra. Ed. Buenos Aires: Editorial Paidós SAICF.

Steele, James. Arquitectura y revolución digital. Ed. Barcelona: G. Gili, SA de CV.

Sweller, J. (1999). Instructional Design. Melbourne: ACER Press.

Dong, Wei, Kathleen Gibson (2000). Arquitectura y diseño por computadora. México: Editores SA de C.V.

Published

2013-02-18

How to Cite

Durán Carrasco, E., Flores García, C., Galarza Galindo, K., Neira Álvarez, M., Urgilés Verdugo, P., & Vanegas Cedillo, N. (2013). A multimedia panorama in education. Estoa. Journal of the Faculty of Architecture and Urbanism, 2(2), 85–89. https://doi.org/10.18537/est.v002.n002.09