Structural model explaination and example for the narrative documentation of artistic and artistic-pedagogic experiences
DOI:
https://doi.org/10.18537/ripa.03.01Keywords:
pedagogic narrative, narrative documentation, artistic documentation, artistic-pedagogic documentation, academic narrativeAbstract
Starting from the current pedagogy, which is approached critically as a mere reference point, in the present article a structural model is presented, explained and exemplified with a view to the narrative documentation of artistic and artistic-pedagogic experiences. Theoretical and methodological orientations directed to consolidate the textual tipology for their legitimization in the academic practice are offered.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Díaz Rodríguez, Álvaro (2014): Retórica de la escritura académica. Pensamiento crítico y argumentación discursiva, 256 pp., Editorial Universidad de Antioquia, Medellín.
Dictionaries, O. L. (2017). Español. O. U. Press Editor. Recuperado el 09 de octubre de 2017, de https://es.oxforddictionaries.com/definicion/critica
DNE (2003): Manual de capacitación sobre registro y sistematización de experiencias pedagógicas: la documentación narrativa de experiencias escolares: módulo 2, 63 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, [Buenos Aires].
DNE (2005): La documentación narrativa de experiencias pedagógicas: una estrategia para la formación de docentes, 89 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, Buenos Aires.
DNE (2007): Documentación narrativa de experiencias pedagógicas y viajes pedagógicos. Fascículo 2: ¿Qué es la documentación narrativa de experiencias pedagógicas?, 51 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, Buenos Aires.
Instituto de Educación Superior No 19 e Instituto Nacional de Formación Docente (Argentina) (s/f). Relatos pedagógicos (13 relatos). Recuperados el 23 de octubre de 2017, de http://isp19-sfe.infd.edu.ar/sitio/index.cgi?wid_seccion=24&wid_item=30
Moreno C., Francisco, Norma Marthe Z. y Luis Alberto Rebolledo S. (2010): Cómo escribir textos académicos según normas internacionales, 186 pp., Editorial Universidad del Norte, Bogotá, 2013.
Raya Hernández, Miriam G. y María Elena Zulueta Blanco (2011): Textos científico-técnicos. ¿Cómo crearlos?, 194 pp., Editorial Científico-Técnica, La Habana.
Zavala, Lauro (2013): Lectura, escritura, investigación y edición. Experiencias en la Universidad, 130 pp., Editorial Félix Varela, La Habana.
Dictionaries, O. L. (2017). Español. O. U. Press Editor. Recuperado el 09 de octubre de 2017, de https://es.oxforddictionaries.com/definicion/critica
DNE (2003): Manual de capacitación sobre registro y sistematización de experiencias pedagógicas: la documentación narrativa de experiencias escolares: módulo 2, 63 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, [Buenos Aires].
DNE (2005): La documentación narrativa de experiencias pedagógicas: una estrategia para la formación de docentes, 89 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, Buenos Aires.
DNE (2007): Documentación narrativa de experiencias pedagógicas y viajes pedagógicos. Fascículo 2: ¿Qué es la documentación narrativa de experiencias pedagógicas?, 51 pp., Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología, Buenos Aires.
Instituto de Educación Superior No 19 e Instituto Nacional de Formación Docente (Argentina) (s/f). Relatos pedagógicos (13 relatos). Recuperados el 23 de octubre de 2017, de http://isp19-sfe.infd.edu.ar/sitio/index.cgi?wid_seccion=24&wid_item=30
Moreno C., Francisco, Norma Marthe Z. y Luis Alberto Rebolledo S. (2010): Cómo escribir textos académicos según normas internacionales, 186 pp., Editorial Universidad del Norte, Bogotá, 2013.
Raya Hernández, Miriam G. y María Elena Zulueta Blanco (2011): Textos científico-técnicos. ¿Cómo crearlos?, 194 pp., Editorial Científico-Técnica, La Habana.
Zavala, Lauro (2013): Lectura, escritura, investigación y edición. Experiencias en la Universidad, 130 pp., Editorial Félix Varela, La Habana.
Published
2018-01-05
Issue
Section
ARTÍCULOS
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación y Pedagogía del Arte

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.







